Aarstiderne

Strategi/ Digital aktivering/ Teknisk og kreativ implementering

Baggrund

Aarstidernes er en abonnementsforretning, hvor kunderne kan få leveret frugt-, grønt- og måltidskasser med faste intervaller. Aarstidernes egne analyser viste, at når kunderne kørte sur i en bestemt kasse, fravalgte de Aarstiderne som helhed. De ønskede derfor at åbne kundernes øjne for muligheden for at vælge en alternativ kasse i stedet for helt at stoppe.

"Resultaterne var klare. Kassevælgeren fastholdt 14 % flere kunder efter et halvt års leveringer."

Løsning

Vi udviklede en digital kassevælger, der gav kunderne anbefalinger til alternative kasser baseret på en række spørgsmål. Spørgsmålene gik bl.a. på kundernes tidligere erfaringer, behov samt køkkenvaner og holdninger. Kunderne blev gjort opmærksom på kassevælgeren i et brev efter de to første leveringer. Vi udtænkte strategien, designede og kodede processen, bl.a. de bagvedliggende algoritmer, samt udviklede de kreative elementer.