Atradius

Strategi/ Digital aktivering/ Teknisk og kreativ implementering

Baggrund

Atradius er markedsleder inden for noget så specialiseret som kreditforsikring. De har med andre ord et komplekst produkt i en lavinteressekategori – der ofte kun håndteres af en enkelt person i kundernes organisation. Derfor virkede det ikke helt sandsynligt, at Atradius i 2009 ville få sit juleønske om øget synlighed i kundernes organisation opfyldt. Men det skulle vise sig, at netop julen blev omdrejningspunktet for lidt af et markedsføringsmirakel for Atradius.

"Julequizzen kører nu på 8. år og har stadig åbningsrater på over 90 % hele vejen igennem december måned."

Løsning

Vi udviklede en julequiz til Atradius, der involverede både deres kontaktpersoner ude hos kunderne – og resten af deres organisation. Julequizzen er nemlig udviklet med en holdfunktionalitet, der gør, at man kan invitere sine kollegaer med i kampen om hovedpræmien: En 25.000 kr. donation til et velgørende formål. Pludselig er konkurrencen altså ikke blot mod kollegaerne om dagspræmierne – men også kundernes egne konkurrenter. Det giver både team spirit og succes, og på rekordtid er Atradius pludselig blevet et velkendt navn på tværs af kundernes organisation.