GF Forsikring deler overskuddet med kunderne

Strategi/Kreativt koncept/Film/Radio/Direct mail/Online banner/Landing page/Social

Baggrund

GF Forsikring er 100 % ejet af kunderne, hvilket betyder at et eventuelt overskud i regnskabet altid gives tilbage til kunderne. Hidtil har det kun været overskuddet på bilforsikringen, men fra 2017 deles overskuddet på alle forsikringer. En god nyhed, som GF Forsikring ville ud og fortælle kunderne om i starten af året. Bogstaveligt talt.

"GF Forsikring tog ud og mødte kunderne personligt med den gode nyhed. Noget, der virkelig fik smilene frem."

Løsningen

Vi udviklede en kampagne, der fik det brede smil frem hos kunderne. Ved at lade GF overlevere den glade nyhed personligt og fysisk hos udvalgte GF kunder, skabte vi en kampagne der klart og tydeligt fortalte om GF Forsikrings overskudsdeling. En løsning, der resulterede i en ”bare-det-var-mig”-reaktion hos nye kunder.