Rådet for Sikker Trafik

Strategi/ Online aktivering/ Sociale medier/ Bannere

Baggrund

Undersøgelser viste, at de 13-16-årige er de skolebørn, der oftest kommer alvorligt til skade i trafikken. De viste også, at forældrene faktisk havde en betydelig indflydelse på deres teenageres opførsel i trafikken. Rådet for Sikker Trafik ønskede derfor en kampagne, der kunne åbne forældrenes øjne for deres rolle og få dem til at tale trafiksikkerhed med deres børn.

 

"Allerede efter 7 dage var kampagnens samlede deltagermål nået – og overskredet!"

Løsning

Vi udviklede en online aktivering af kampagnen Teenager i trafikken, der var målrettet forældre. I form af en test gav vi forældrene overraskende fakta om teenagere i trafikken, der både kunne fungere som tankestartere for dem selv og som samtalestartere i hjemmene. Vi hjalp med at lægge den digitale strategi, udviklede aktiveringen, indhold til landing page, trafikskabende bannere samt et forløb til Facebook.