Volkswagen julekalender

Flow/ Design/ Kodning/ Udvikling af spørgsmål

Baggrund

I 2007 så Volkswagen Danmark muligheden for at skabe brandinvolvering og vække interesse hos potentielle kunder med en julekalender. Derfor udviklede vi i fællesskab med Volkswagen en julekalenderquiz, der åbnede op for en fortælling om Volkswagens lange historie og inviterede kunderne til at fordybe sig i brandet.

"Den tid, kunderne brugte på årets julekalenderquiz, svarer til 5,45 mio. 30 sekunders TV-spots."

Et udviklingsprojekt

Vi har arbejdet videre med Volkswagens Julequiz lige siden 2007. I sin simple form består julequizzen af daglige spørgsmål med afsæt i Volkswagens historie, innovationer, teknologier og nye modeller mv. suppleret af billeder og video. Igennem årene har vi løbende optimeret for at gøre den årlige quiz spændende for både de nye og de mange tilbagevendende deltagere. Ét år var der bl.a. mulighed for at dyste mod venner.