YouSee

Digital aktivering/ Small Data

Baggrund

YouSee havde netop udvidet deres tilbud med en Bland Selv-pakke, der gav kunderne mulighed for at sammensætte deres egen tv-pakke. Men det store udvalg gjorde det svært at overskue alle mulighederne og i sidste ende at træffe et valg, som de blev glade for på sigt. YouSee var derfor på udkig efter en løsning, der kunne skabe overblik for de besøgende og samtidig hjælpe til nysalg og fastholdelse af eksisterende kunder.

 

"Konverteringen var dobbelt så stor blandt besøgende, der først havde taget vores test, i forhold til dem, der landede direkte på bestillingssiden."

Løsning

Vi udviklede et involverende digitalt spor, der hjalp kunderne med at finde den ideelle tv-pakke ved battles mellem programmer. Som resultat fik kunderne en tv-type, f.eks. ”Feinschmecker”, ”Drengerøv” eller ”Dramaprinsesse” samt et forslag til en Bland Selv-programpakke. Testen kunne afvikles på alle platforme, og kunden kunne gå direkte videre til bestilling eller få sine valg tilsendt på e-mail.