Aarstiderne

Kassevælger med på hele kunderejsen

Baggrund

Aarstidernes måltidskasser har i de seneste år fået massiv konkurrence. Ved hjælp af en målrettet indsats på hele kunderejsen har Aarstiderne bevaret deres markedslederposition. Strategien handler ikke kun om at skaffe nye kunder i Attract-fasen. Men har også stort fokus på Retain-fasen. Aarstiderne oplevede nemlig churn blandt deres kunder, der måske kunne stoppes ved at tilbyde dem en anden kasse i det store udvalg…

 


"Over 60 kassevarianter tilpasset kundernes behov. Men et stort udvalg kræver også en gennemtænkt kunderejse."

Løsning

Der er over 60 kassevarianter at vælge i mellem. Det giver udfordringer for både den helt nye kunde og en eksisterende kunde, der ønsker at skifte kasse. Derfor har vi sammen med Aarstiderne udviklet en række digitale værktøjer. En madprofiltest til at skaffe nye leads, en chatrobot til hjemmesiden og en kassevælger, der bruges til Retain-tiltag. Det hele er baseret på den samme datamodel.